Şcoala de vară „Strategii de comunicare mediatică ȋn contextul Alegerilor Europarlamentare 2019"

cove_20180804-080145_1

În perioada 2-3 august 2018, s-a desfășurat Şcoala de vară „Strategii de comunicare mediatică ȋn contextul Alegerilor Europarlamentare 2019", organizată de Centrul de Informare Europe Direct (CIED) Bacău, având ca structură-gazdă Universitatea „Vasile Alecsandri", în parteneriat cu Consiliul Județean Bacău și Primăria Municipiului Bacău.

Participanții au fost atât tineri din categoria "first time voters" (18-22 de ani) cât şi persoane cu vârste de peste 25 de ani, interesate de dobândirea a noi cunoştinţe privind drepturile și beneficiile derivate din statutul de cetăţean european, în contextul Alegerilor Europarlamentare din 2019.

În debutul sesiunilor, coordonatorul Centrului de Informare Europe Direct Bacău, Nadia-Nicoleta Morărașu a prezentat un model de comunicare mediatică prin campania corporativă lansată la nivel european, #EUandME (care îi invită pe tinerii europeni să descopere valorile și realizările UE care le fac viața mai sigură, mai ușoară și mai prosperă), iar dna conf. univ.dr. Brîndușa-Mariana Amălăncei, decan al Facultății de Litere și specialist în comunicare în cadrul echipei CIED Bacău a adus în atenție o altă campanie lansată în mediul online la nivel european: De data asta, votez! https://www.thistimeimvoting.eu/ro.

Pe parcursul celor 2 zile, sesiunile interactive de formare, informare şi dezbateri au fost conduse de Ioana Avădani, directorul Centrului pentru Jurnalism Independent din România, un trainer cu o experienţă impresionantă în presă și în coordonarea de „programe (mergând de la pregătirea profesională a jurnaliştilor şi asistenţă acordată companiilor de media, la advocacy în domeniul legislaţiei de media, al transparenţei şi al bunei guvernări, precum şi la consolidarea asociaţiilor de jurnalişti şi a eforturilor de auto-reglementare") și de Cristina Lupu, coordonator de programe privind diversitatea în presă și pentru presa locală în cadrul aceleiași organizații.

Printre temele abordate, amintim folosirea comunicării mediatice pentru o informare obiectivă asupra alegerilor pentru Parlamentul European 2019 și surse de informare credibile privind Parlamentul European si procesul electoral. Atelierele au pus accentul pe exprimarea motivației personale pentru exprimarea votului, convingerea celorlalți să își exprime votul, precum și folosirea unor strategii eficiente de identificare si combatere adezinformării si a propagandei online cu privire la alegerile europarlamentare.

Mulțumim gazdelor pentru sprijinul acordat în organizare, participanților pentru implicare și trainerilor pentru o experiență de informare și formare utilă și interesantă!

Tinerii români vor putea beneficia de programe de ...
Broșura bilingvă "Investiții europene în comunitat...

Europe Direct Bacău on Facebook

Arhivă Evenimente

Caută